Sunday, August 29, 2010

smile



p/s: really miss yours smile......

the tears......

The weirdest thing happened the other morning.....
i woke up
with tears in my eyes......
and one rolling down my cheek......
and i knew i must have been dreaming of you again.......






p/s: get off from my life.......plezz

Happy??



p/s: i do want happiness.....
but when should it be??

Saturday, August 28, 2010

NeW LooK.....

haha.....saya dah rabun.....
bkn buta lg k.....
bising tol abah mas.....
dia ckp sapa yg pakai speck nie tua 5thn dr umoq asal....
so, umoq mas jd cm 28 ka......
hahahaha.....abah 2 mmg.....
mntang2 la dia xrbun......
bllluueeekkkk...... ;p


yg btol nya dia bising 2 bkn sbb 2 sama....
sbb mas suh dia bayaq skit....
amik kau......
total speck nie RM880 beb.....
bapak pnya mahai.....
pa pon bkn mas yg plih sowg.....
time 2 mas ikut mak ngn abah p shoppg kat giant.....
bila dah sowg2 ja yg ikut nie,
bley la paw skit kn.....
bak kata abah....
"yg nak pelingkup duit aku pon anak aku.......biaq la....."
senyum ja tiap kali mas dgq abah ckp cm 2.....
udah2 la ngan crt yg lpas 2......
dpa 2 bkn nak tmbah duit abah pon.....
taqah smp botak lg da la......
hehehhe.....


ish,melalut plak dah......
brbalik pada crt td.....
plih pnya plih.....
dpt la speck nie......
mak ngn abah yg plih.....
kih3....... :D
dr hrga asal 2, mas dpt la RM540 ja.....
abah bg dpsit RM200......
balance 2 phm2 ja la......


then, msk giant plak.....
mmg standard la abis dkt RM200.....
1 day bfore pon dah p giant gak......
abis pon amount yg sama.....
hahahaha....cian abah......


anyway.....
this is my new look......
buwok beb!!!!








p/s: "jgn ngadap laptop lama2....."

Friday, August 27, 2010

RaYa DaH DeKaTtttt.......

tup tup dah 2mggu posa......
da la lg 13ari kot....
pas2 dah nak raya.....
yeay!!!!
xsbaq kot nak balik tikam batu....
sebelum balik kna lalui test2 dulu plak.....
halangan kuat tol nak epy2 nie.....
adoyaiii....
dah la test brderet2 cam keta api....
mslh nya nak jwb pa nnt.......
macam la phm sgt lec dok ajaq 2......
merepek ngan nadia, eyza da la.....
2 mmg keja ktowg pon.....
lec pon xbrani nak mrah ktowng......
hahaha......(cam otai la sgt..)


dah lama plak xdgaq rdio nie.....
bwu on, dah dgq lgu qaya.....
lagi la sayu.....
nasib la xdak takbir qaya lagi......
klu da la,mmg sah2 la meleleh ayaq mata nie.....
sensitif plak bila dgq takbir qaya nie.....
trigt mak abh n fmly kat kg......
trigt arwah tok wan n tok ayah lgi.....
adik windu sgt2 ngan tok wan ngan tok ayah......:'(
(al-Fatihah dari adik)....


sebut pasai qaya.....
bila nak p beli bju qaya nie.....
tema baju taun nie pon tatao lg kaler pa.....
kaler pa ea yg best....hurmmmm
lantak la...jnji nnt nak p beli.....
(abah, bak duit....hehe)
kalut ja nak qaya.....
posa pon xckp.....
pompuan kot.....
phm2 yo larrr.....
(jgn byk ckp)


mslh esemen xabis2 lgi......
mslh nya esemen ktowg ngan event2 kelab.....
macam2 nak kna wat.....
nth bila nk mula wat esemen pon tatao.....
time nak submit nnt mula la.....
kalut nk mati......
suka tol wat keja last2 minute nie.....
ish2......



p/s: aAAAAAAaaaaaaaAAAAaaaaaaaaaaa.........qaya pon nak gak.....hehe
selamat hari raya tawan2.... ;p

KeNaNgAn Ku DeNgaN KamU....BiMac

Family day at lost world of tambun......




PaMeraN KerJaYa n bUku BuKit BaDonG........





JoGaThoN n SuKaN Dak2 TaDiKa........





KaMi......GenG2 BiMaC......




p/s: windu kowang suma w/pun dah xjoin korang.....
we da best!!!!

Tuesday, August 24, 2010

NaK SaNGaT TenGok BiNtaNg

malam nie......
aku trasa nak sgt tgk bintang.......
dlu, aku diajr tgk bntg.......

kami kan tgk bntang bla wndu kan msing2......

tapi, malam nie aku nak sgt tgk bntg....

bkn sbb aku nak igt tntg dri nya.....
bkn nk wndu kn dri nya....

mlm nie......

aku nak sgt luah kan sgla mslh kat bntang.......

nth knpa mmg aku nak sgt wat cam 2 malam nie......

myb sbb byk sgt mslh yg dah xsggup aku tggung.....

myb sbb suma mslh nie sgt perit aku tggung sowg diri........

myb sbb aku xdak owg laen lg nak diluah kan sgala isi di hati......



AKU M
AU BINTANG!!!!!!!!




SeTaHuN n 23 TaHuN.........

hurmmm......
lagi sebulan genap la setahun n 23 tahun.......

dlm sthn nie tatao pa yg jd kat mas......
n dlm 23 thn nie mcm2 yg dah jd kat mas.......

dalam sthn nie mas nie mcm myat idup......
xdak prasaan.......

lyan ja pa2 pon......

ati dah mati.......

otak pon mati.......
nasib la mas pon x mati.........
da lgi kawan2 kat sisi.....
da lgi kawan2 yg phm ngn diri mas........
tatao la bila nk brubah..... nak tggu masa yg ubah.......
dah sthn kot.......

xbrubah gak......
nak tggu diri yg mngubah.......

xdak smngat plak nak brubah..........
ntah larrr........



dalam 23 thn nie........

macam2 yg dah jdi kat mas.......

mas knal erti kasih syg tuk Yang Maha Esa.....

mas knal erti ksh syg tuk kluarga.....
mas prnh knl erti ksh syg tuk insan brgelar lelaki......

brsyukur dgn semua kurniaan......

kurniaan sbuah kluarga bhgia.....

kurniaan hdup secara sdrhana......
kurniaan sbuah kgembiraan......
kurniaan erti prshabatan......
kurniaan erti kesetiaan........



walaupun hati mati!!!!
!

Saturday, August 14, 2010

kelebihan sunat terawikh

Malam 1

Keluar dosa dosa orang mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.

Malam 2

Di ampunkan dosa dosa orang mukmin yang sembahyang terawikh serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).

Malam 3

Berseru Malaikat di bawah 'Arasy supaya kami meneruskan sembahyang terawikh terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.

Malam 4

Memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang orang yang membaca kitab kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al Quran.

Malam 5

Allah kurniakan baginya pahala orang orang yang bersembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah dan Masjid Aqsa.

Malam 6

Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat batu dan tanah tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa dosa orang yang mengerjakan sembahyang terawih pada malam ini.

Malam 7

Seolah-olah ia mendapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong Nabi 'Alaihissalam menentang musuh ketatnya Fir'aun dan Hamman.

Malam 8

Allah mengurniakan pahala orang sembahyang terawikh sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim "Alaihissalam.

Malam 9

Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad S.A.W.

Malam 10

Allah Subhanahuwata'ala mengurniakan kepadanya kebaikan didunia dan di akhirat.

Malam 11

Kelauar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia baru dilahirkan.

Malam 12

Datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya).

Malam 13

Datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dan keburukan.

Malam 14

Datang Malaikat menyaksikan ia bersembayang terawikh, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.

Malam 15

Semua Malaikat yang menanggung 'Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

Malam 16

Allah Subhanahuwata'ala tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

Malam 17

Allah kurniakan orang yang berterawikh pahalanya pada malam ini sebanyak pahala Nabi-nabi.

Malam 18

Seru Malaikat: Hai! Hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati).

Malam 19

Allah Subhanahuwata'ala tinggikan darjatnya didalam Syurga Firdaus.

Malam 20

Allah kurniakan kepadanya pahala sekian orang yang mati syahid dan orang-orang solihin.

Malam 21

Allah binakan sebuah istana dalam Syurga daripada nur.

Malam 22

Datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap-tiap dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di Padang Mahsyar).

Malam 23

Allah Subhanahuwata'ala binakan kepadanya sebuah bandar didlam syurga daripada nur.

Malam 24

Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang berterawikh malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud).

Malam 25

Allah Taala angkatkan daripadanya siksa kubur.

Malam 26

Allah kurniakan kepada orang berterawikh pahala pada malam ini seumpama 40 tahun beribadat.

Malam 27

Allah kurniakan orang berterawikh pada malam ini ketangkasan melintas atas titian Sirotulmustaqim seperti kilat menyambar.

Malam 28

Allah Subhanahuwata'ala kurniakan kepadanya 1000 darjat diakhirat.

Malam 29

Allah Subhanahuwata'ala kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.

Malam 30

Allah Subhanahuwata'ala beri penghormatan kepada orang berterawikh pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman: "Hai hambaku: Makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan didalam syurga, dan mandilah engkau daripada air syurga yang bernama Salsabila, serta minumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammada S.A.W. yang bernama 'Al-Kauthar'".

Friday, August 13, 2010

My Fair Lady MV: I Love You by Narsha

video

I love you,

oh I love you

I will be always stay by you

Somewhere deep in my heart we are one

Oh I love you,

oh I love you

I will be always love you more

Without you,

I cant go on

Yo, when I first saw you

I did not know

That you would be my love

I thought you were just one of many

People passing by

But now I cant even last a day without you

Youve shown path for my life,

you became my life

I love you

I love no one but you,

I want you

I want you, you are my happiness

You've dyed me with your color

Hold my hand

Put some faith in me and don't let that hand go

We are one

I will be always stay by you

I love you,

oh I love you

I will be always stay by you

Somewhere deep in my heart we are one

Oh I love you,

oh I love you

I will always love you more

Without you,

I cant go on

Even during the hard times I will be there for you

My love,

my pair,

lets be together forever~

I love you. Oh I love you

I will spend my life with you

Even when the world ends I will be there to protect you

Oh I love you,

oh I love you

I will always try hard for you

I guess I need you,

I love you